Zo roep je jouw creatieve hersenspinsels weer op

Zo roep je jouw creatieve hersenspinsels weer op

'Penny for your thoughts!’ Staar je in het wilde weg en is de creativiteit even ver te zoeken? Deze tips helpen je om weer in beweging te komen.

1. 

Wist je dat Facebook CEO Mark Zuckerberg de meeste meetings te voet houdt? Wandelen maakt je hoofd leeg. De frisse lucht en oneindige ruimte zorgt letterlijk voor nieuwe en misschien wel briljante gedachtes. Geen kletskoek, uit onderzoek van de universiteit van Standford in Californië blijkt dat het de creativiteit verhoogt met zestig procent.

2. 

Geen inspiratie? Vol hoofd? Doe het zoals de creatievelingen bij reclame-bureau’s: pak een stapel post-its, en schrijf op elk papier het eerste dat in je op komt. Doelen, ideeën, gedachtes. Denk je aan iets dat niks met jouw business te maken heeft? Ook dat schrijf je op. Plak vervolgens deze post-its op een muur of op je bureau en kijk er later nog eens naar. Misschien zit er iets tussen dat interessant kan zijn, of zie je plots to-do’s die je onbewust al langer bezig hielden om voor eens en altijd af te vinken.

"...voor een vloedgolf aan nieuwe ideeën."

3.

Ga gitaar spelen, lees poëzie of trakteer jezelf op koffie met een krant op een doordeweekse werkdag. Zonder laptop, telefoon of iPad. Door gewoontes te doorbreken, schud je jezelf wakker en word je sneller weer geprikkeld. En dat zorgt -met een beetje geluk- weer voor een vloedgolf aan nieuwe ideeën.

4. 

Uit onderzoek blijkt dat me-time tijdens kantooruren net zo belangrijk is als daarbuiten. Manage je een team? Trek je af en toe terug en wees echt even 'alleen’. Waarom? Wanneer je alleen bent leg je sneller verbanden, kun je eerder herinneringen of succes cases ophalen en bovendien beter informatie verwerken.

En, wat werkt voor jou? Deel het met de Ondernemersbende.

Beeld

Marjolein

Marjolein Schel

info@marjoleinschel.nl

Marjolein Schel is freelance tekstschrijver. Ze schrijft o.a. voor tijdschriften Margriet, Libelle, Flair, Viva, Grazia en sinds kort ook voor haar eigen onderneming, online platform HTGSD.nl. Eerder werkte Marjolein 2 jaar voor mediagigant Sanoma Media als beautyredacteur, liep zij stage bij Supertrash in New York en werkte zij als hoofdredacteur bij meidenmagazine Girlscene.nl. Met de bende deelt zij haar tips.

Gerelateerde Artikelen

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties! Wees de eerste die een reactie plaatst.

Laat een reactie achter

Let op: Als je niet bent ingelogd, kan je je reactie niet meer wijzigen of verwijderen